Campagne rond gedragsverandering voor Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid.
Deze campagne doet je nadenken over je testgedrag op seksueel overdraagbare aandoeningen. De doelgroep zijn niet enkel  jongvolwassenen: ook oudere ‘herintreders’ moeten zich regelmatig laten testen. 

De campagne liep via geanimeerde video’s op sociale media. #NuZijnWeZeker, dat is het gevoel dat de personages in de vier geanimeerde video’s overhouden aan hun soa-test. Ze maakten in vier verschillende situaties de keuze om zich te laten testen, omdat ze in het verleden weinig aandacht hadden voor condooms of testen op soa’s.

De boodschap van de campagne kreeg een vertaling op TikTok, Instagram en YouTube dankzij een samenwerking met influencers zoals Mariam Hakobyan, Joffrey Anane en Jamilla Baidou.  Daarnaast zal Maison Slash, aandacht aan het thema besteden met getuigenissen van volwassenen.

Met tekeningen van Geert Gerard en animaties van Willem Pirquin.
Back to Top